پروفیل 40*80 ضخامت 2.5 قهرمان فولاد آریا بدون تغییر باقی ماند.
پروفیل 60*60 ضخامت 2.5 قهرمان فولاد آریا بدون تغییر باقی ماند.
پروفیل 40*60 ضخامت 2.5 قهرمان فولاد آریا بدون تغییر باقی ماند.
پروفیل 50*50 ضخامت 2.5 قهرمان فولاد آریا بدون تغییر باقی ماند.
پروفیل 40*40 ضخامت 2.5 قهرمان فولاد آریا بدون تغییر باقی ماند.
پروفیل 40*80 ضخامت 2 قهرمان فولاد آریا بدون تغییر باقی ماند.
پروفیل 40*60 ضخامت 2 قهرمان فولاد آریا بدون تغییر باقی ماند.
پروفیل 50*50 ضخامت 2 قهرمان فولاد آریا بدون تغییر باقی ماند.
از کارشناسان آهن آپ مشاوره تخصصی بگیرید 03138030000
جستجو
جستجو های مرتبط اخیر
پروفیل
میلگرد
نبشی
ورق
تیرآهن
مفتول
برای دریافت نتیجه در کادر بالا جستجو کافیست کلمه کلیدی مورد نظرتان را وارد نمایید

نبشی دم موشی چیست و چه کابردهایی دارد؟

نبشی دم موشی چیست
امتــیاز و رای به این پست
5/ 0
  • نویسنده شهابی
  • تاریخ انتشار ۲۰ . ۱۰ . ۱۴۰۲
  • تعداد دیدگاه 2 دیدگاه
  • موضوع مقالات نبشی
  • تعداد بازدید 434 بازدید
  • دقیقه مطالعه دقیقه 5
5
  • پرینت مقاله
  • ذخیره
  • بوکمارک

در ساخت‌وساز یک ساختمان میلگرد و تیرآهن به‌تنهایی مقاطع فولادی تأثیرگذار در ایمنی سازه نیستند. برای افزایش ایمنی سازه از مقاطعی چون نبشی، ناودانی و قوطی هم استفاده می‌شود. نبشی دم موشی ، محصولی است که در صنعت ساختمان‌سازی به خصوص در ایران کاربردهای فراوانی دارد که از اتصال یک قطعه نبشی به میلگرد ایجاد می‌شود.

 این نوع از نبشی، کاربردهای زیادی در اتصال درب و پنجره به دیوار و دیگر بخش‌های ساختمان دارد. برای آشنایی بیشتر با نبشی دم موشی در ادامه این مقاله از آهن آپ همراه ما باشید.

نبشی دم موشی چیست؟

همان‌طور که گفتیم، نبشی دم موشی نوعی مقطع فولادی مرکب است. برای ساختن نبشی دم موشی یک قطعه میلگرد با طول مشخص به یک طرف نبشی جوش می‌خورد. در هنگان اتصال دو قطعه باید استانداردهای خاصی رعایت شود تا نبشی دم موشی قابلیت تحمل بار و مقاومت مشخصی را داشته باشد. 

این نام به دلیل شکل ظاهری این مقطع فولادی مرکب که شبیه به دم موش است، انتخاب شده‌ است. نبشی دم موشی در اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید نبشی

نبشی دم موشی چگونه ساخته می‌شود؟

برای تولید این مقطع فولادی مرکب ابتدا نبشی توسط دستگاه گیوتین برش می‌خورد. بعد از برش، میلگرد به یک طرف بال این نبشی مطابق با استانداردهای مشخص جوش می‌خورد. برش میلگرد برای ساخت نبشی دم موشی اغلب به صورت دقیق و مهندسی است تا اطمینان حاصل شود که قطعات به درستی با هم تنظیم شده‌اند و استحکام لازم را دارند. فرآیند تولید این نوع از نبشی شامل چند مرحله به شرح زیر است:

  1. اندازه‌گیری دقیق: ابتدا میلگرد با دقت اندازه‌گیری می‌شود تا اطمینان حاصل شود که برش‌ها در مکان‌های صحیح و با اندازه‌های دقیق انجام می‌شوند. این مرحله برای تضمین دقت ابعادی و تناسب قطعات بسیار مهم است.
  2.  تنظیم زاویه برش: برای ساخت نبشی دم موشی، میلگردها معمولاً با زاویه‌های خاص بریده می‌شوند تا امکان اتصال قطعات به یکدیگر به صورت زاویه‌دار فراهم شود. این زاویه‌ها باید با دقت زیادی اندازه‌گیری و برش داده شوند تا از دقت اتصال اطمینان حاصل شود
  3.  برش: برای برش میلگرد، از ابزارهایی مانند اره‌های برقی، اره‌های دیسکی یا اره‌های باند استفاده می‌شود. این ابزارها امکان برش دقیق و تمیز را فراهم می‌کنند که برای اتصالات محکم و مرتب ضروری است.
برشکاری میلگرد
  1. پرداخت سطح: پس از برش، لبه‌ها و سطوح برش داده شده اغلب صاف و پرداخت می‌شوند تا هرگونه پرز یا تیزی از بین برود. این کار همچنین به جلوگیری از خطر آسیب به کارگران و تضمین یک سطح صاف و مرتب برای جوشکاری کمک می‌کند.
  2. آماده‌سازی برای جوشکاری: پس از برش و پرداخت، قطعات برای جوشکاری آماده می‌شوند. در این مرحله، ممکن است قطعات به صورت موقت به هم متصل شوند تا اطمینان حاصل شود که اتصالات با دقت بالا و به صورت صحیح انجام می‌شوند.
زاویه اتصال نبشی و میلگرد

ویژگی‌های نبشی دم موشی

نبشی دم موشی به دلیل ویژگی‌های فنی خود، به عنوان نوعی مصالح ساختمانیشناخته می‌شود. برخی از ویژگی‌های اصلی این مقطع فولادی مرکب در ادامه بررسی شده است:

  • استحکام بالا: نبشی دم موشی دارای استحکام کششی و فشاری بالاست که آن را برای تحمل بارهای سنگین در ساختمان‌ها مناسب می‌کند.
  • مقاومت در برابر خوردگی: این مصالح به دلیل پوشش ضدخوردگی خود، در معرض عوامل محیطی مانند باران و رطوبت مقاوم است و دچار زنگ‌زدگی و خوردگی نمی‌شود.
  • انعطاف‌پذیری: نبشی دم موشی انعطاف‌پذیری کافی دارد که در شرایط تغییر شکل‌های سازه‌ها بتواند به درستی عمل کند.
  • اتصال سریع و راحت: در اخر ویژگی مهم نبشی دم‌موشی اتصال سریع و راحت پروفیل درب و پنجره به آن است.این اتصال سریع باعث شده از آن برای اتصال قفسه‌ها و شلف‌ها هم استفاده شود.  

بیشتر بخوانید: نبشی کشی ساختمان

کاربردهای نبشی دم موشی چیست؟

نبشی دم موشی در انواع مختلف پروژه‌های ساختمانی و عمرانی کاربردهای متعددی دارد. این محصول به دلیل استحکام بالا و مقاومت خوب در برابر خوردگی، برای استفاده در شرایط سخت محیطی نیز ایده‌آل است.  برخی از کاربردهای اصلی آن عبارتند از:

  1. نصب در و پنجره: قسمت میلگرد در دیوارهای ساختمان قبل از بتن‌ریزی قرار داده و توسط بتن و آجر پوشیده می‌شود. قسمت نبشی برای اتصال درب و پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اتصال هر درب و پنجره به 4 عدد نبشی دم موشی نیاز است که در هر گوشه از چهارچوب، قرار داده می‌شود.
  2. ایجاد ساپورت برای لوله‌ها و خطوط انتقال: این مقطع فولادی مرکب به عنوان نگهدارنده، فیکساتور لوله‌ها در سازه‌های و حفاظت از خطوط انتقال نیرو نیز استفاده می‌شود.

کارخانه‌های تولیدکننده نبشی دم‌موشی کدام‌اند؟

همان‌طور که قبلاً که در بالا گفتیم نبشی دم موشی به‌تنهایی در هیچ کارخانه‌ای تولید نمی‌شود و این مقطع فولادی از اتصال نبشی و میلگرد تشکیل می‌شود. تولید نبشی دم موشی معمولا در در کارگاه‌ها بنا به ‌درخواست مشتری‌ها در سایز و اندازه موردنیاز انجام می‌شود.

قیمت نبشی دم‌موشی چقدر است؟

چون این نوع مقطع فولادی از جوشکاری میلگرد و نبشی به دست می‌آید به طور مستقیم از قیمت نبشی و قیمت میلگرد تاثیر می‌گیرد. قیمت این مقاطع فولادی هم به صورت روزانه مشخص می‌شود. با توجه به این موارد، نمی‌توان قیمت مشخصی برای آن در نظر گرفت. شما می‌توانید برای استعلام قیمت روز انواع میلگرد و نبشی به آهن آپ مراجعه کنید یا شماره 03138030000 تماس بگیرید.

0
5/ 0 رای
امتـــیاز شمـــا بـه ایــن مقــاله
نظر شما چیست ، روی یکی کلیک کنید
بسیار عالی معمولی خوب نبود
دیدگاه کاربران و مشتریان
  • هوشنگ قدرتی ۳۱ . ۰۳ . ۱۴۰۳

    آیا قیمت این دو نوع نبشی تفاوت قابل توجهی با هم دارد؟ اگر بله، دلیل این تفاوت قیمت چیست؟

    • رامتین فردی پور ۳۱ . ۰۳ . ۱۴۰۳

      تفاوت قیمت بین نبشی فابریک و پرسی عمدتاً به دلیل تفاوت در فرآیند تولید و کیفیت نهایی محصول است. بزودی، به‌طور مفصل به مقایسه قیمت این دو محصول در این صفحه خواهیم پرداخت.

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

ثبـت

آهن آپ خرید آنلاین آهن آلات
راه های ارتباطی جستجو