پروفیل 40*80 ضخامت 2.5 قهرمان فولاد آریا بدون تغییر باقی ماند.
پروفیل 60*60 ضخامت 2.5 قهرمان فولاد آریا بدون تغییر باقی ماند.
پروفیل 40*60 ضخامت 2.5 قهرمان فولاد آریا بدون تغییر باقی ماند.
پروفیل 50*50 ضخامت 2.5 قهرمان فولاد آریا بدون تغییر باقی ماند.
پروفیل 40*40 ضخامت 2.5 قهرمان فولاد آریا بدون تغییر باقی ماند.
پروفیل 40*80 ضخامت 2 قهرمان فولاد آریا بدون تغییر باقی ماند.
پروفیل 40*60 ضخامت 2 قهرمان فولاد آریا بدون تغییر باقی ماند.
پروفیل 50*50 ضخامت 2 قهرمان فولاد آریا بدون تغییر باقی ماند.
از کارشناسان آهن آپ مشاوره تخصصی بگیرید 03138030000
جستجو
جستجو های مرتبط اخیر
پروفیل
میلگرد
نبشی
ورق
تیرآهن
مفتول
برای دریافت نتیجه در کادر بالا جستجو کافیست کلمه کلیدی مورد نظرتان را وارد نمایید

راهنمای جامع خرید نبشی در بازار آهن آلات ایران

راهنمای خرید نبشی
امتــیاز و رای به این پست
5/ 0
  • نویسنده شهرزاد زواره زادگان
  • تاریخ انتشار ۱۳ . ۱۰ . ۱۴۰۲
  • تعداد دیدگاه بدون دیدگاه
  • موضوع مقالات نبشی
  • تعداد بازدید 408 بازدید
  • دقیقه مطالعه دقیقه 13
13
  • پرینت مقاله
  • ذخیره
  • بوکمارک

برای خرید مقاطع فولادی باید اطلاعاتی کاملی در مورد مشخصات این محصولات داشته باشیم؛ نبشی‌ها هم از این قضیه مستثنی نیستند؛ چرا که انتخاب اشتباه هرکدام از این محصولات می‌تواند خسارت زیاد و جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد. به دلیل اینکه افراد زیادی با این محصول سروکار دارند، انتخاب یک نبشی مناسب اهمیت زیادی دارد. این مقاله از آهن آپ راهنمای خرید نبشی است. همراه ما باشید تا بدانید که قبل از خرید این محصول باید چه نکاتی را انتخاب کنید.

در راهنمای خرید نبشی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

نبشی‌ها یکی از مهم‌ترین مقاطع فولادی هستند که در دو نوع نبشی فابریک و نبشی پرسی تقسیم می‌شوند. تفاوت نوع فابریک و پرسی در قیمت نبشی ، کاربرد، ویژگی‌های هر محصول و بسیاری از موارد دیگر است. از این محصولات هم در ساختمان‌سازی و هم در بسیاری از صنایع دیگر می‌توان استفاده کرد. به همین دلیل برای بسیاری از افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، شناخت انواع نبشی و ویژگی‌های هر کدام اهمیت زیادی دارد. نکات خرید نبشی به شما کمک می‌کند که بتوانید بهترین محصول را مطابق با نیاز و خواسته‌های خودتان انتخاب کنید. نکاتی که قبل از انتخاب نبشی باید بدانید را در ادامه توضیح می‌دهیم.

باید انواع نبشی را بشناسید

نبشی‌ها نقش مهمی در تقویت اتصالات و مقاوم‌سازی ساختمان دارند. به غیر از دسته بندی بالا که به آن اشاره کردیم، نبشی‌ها را می‌توان به دو دسته نبشی بال مساوی و نبشی بال نامساوی هم تقسیم کرد. هر کدام از انواع این نبشی‌ها، برای کاربردهای خاصی قابل استفاده هستند. مثلا: یک دسته از نبشی‌ها را فقط می‌توان برای نبشی کشی ساختمان استفاده کرد. یک دسته از نبشی‌ها با نام نبشی گالوانیزه شناخته می‌شوند که مقاومت بسیار بالایی دارند و زمان‌هایی که به دوام و استحکام بالا نیاز باشد، می‌توان از این محصولات استفاده کرد.

انواع دیگر نبشی، نبشیهای اسپیرال هستند. انعطاف‌پذیری، قابلیت جوشکاری و حتی سوراخکاری از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول است. نبشی آلومینیوم هم جز انواع نبشی است و با وزن کمی که دارد به راحتی برش می‌خورد و جوش داده می‌شود. این نوع نبشی در برابر زنگ‌زدگی مقاوم است.

بیشتر بخوانید: نبشی اسپیرال چیست ؟

در نهایت می‌توانیم اشاره‌ای به نبشی لقمه داشته باشیم. نبشی لقمه، در اصل همان نبشیهای خرد شده هستند که برای ساخت آسانسور استفاده می‌شوند.

شناخت هرکدام از این نبشی‌ها قبل از تصمیم‌گیری برای خرید به شما کمک می‌کند که بتوانید بهترین محصول را مطابق با نیاز خودتان بخرید. در اصل اگر در انتخاب یک نبشی برای سازه مورد نظر، اشتباه کنید، نه تنها آن محصول کاربردی برای شما ندارد، به نوعی هزینه‌های زیادی هم باید برای پروژه خود خرج کنید. هرکدام از این نبشی‌هایی که نام بردیم با توجه به متریال ساخت برای تولید و حتی کاربردی که دارند،ر از یک قیمت مشخصی برخوردار هستند.

سایز نبشی موضوع مهمی است که باید بررسی شود

یکی از نکات خرید نبشی، توجه به سایز این محصول است. دقت کنید که نبشی‌ها در شاخه‌های 6 و 12 متری تولید می‌شوند. برخی از این محصولات سایز بزرگ دارند و برای مصارف صنعتی مناسب هستند. دقت داشته باشید که هرچه ابعاد نبشی بزرگ‌تر باشد، طول شاخه‌های این محصول هم افزایش پیدا می‌کند. اگر به نبشی لقمه نیاز داشته باشید، باید بدانید که این محصولات طول 8 تا 12 سانتی‌متر دارند. پس با توجه به ابعاد و اندازه سازه و حتی نوع سازه (چه صنعتی و چه ساختمانی) باید یک نبشی با سایز مناسب انتخاب کنید.

ابعاد نبشی حتما باید مورد توجه قرار گیرد

یکی از نکات راهنمای خرید نبشی، توجه به ابعاد نبشی است. منظور از ابعاد نبشی بال و ضخامت این محصول است.برای شناخت ابعاد نبشی این محصولات به دو دسته نبشی بال مساوی و نبشی بال نامساوی تقسیم می‌شوند. هرچقدر که اندازه بال بیشتر باشد، ضخامت هم بیشتر است. دقت کنید که این محصولات به دو نوع پرسی و فابریک تقسیم می‌شوند. در نبشی پرسی، ورق‌های فولادی با پرس کردن به سطح به نبشی تبدیل می‌شوند؛ در حالی که نبشی فابریک از شمش فولادی تولید می‌شود.

به کیفیت و استاندارد نبشی توجه داشته باشید

نبشی‌ها از نظر جنس و استاندارد، انواع مختلفی دارند و از فولاد تهیه می‌شوند. St37، St33 و St44 فولادهایی هستند که می‌توان از آن‌ها این محصول را تولید و روانه بازار فولاد کرد. حتما در زمان خرید به استاندارد نبشی دقت کنید. برخی از نبشی‌ها با استانداردهای خاصی تولید می‌شوند و معمولا برای برخی از کاربردها مناسب نیستند.

خرید نبشی در بازار

حتما کارخانه‌های تولیدکننده نبشی را بررسی کنید

کارخانه‌های مختلفی در کشور در زمینه تولید نبشی فعالیت دارند. هرکدام از این‌ها نبشی را با کیفیت، ابعاد و سایزهای مختلفی تولید می‌کنند؛ بنابراین در برخی از موارد، نبشی‌های یک کارخانه خاص شاید نتواند کمک چندانی به پروژه شما کند. باید قبل از خرید به همه نکات خرید نبشی توجه کنید و از همه مهمتر یک کارخانه تولیدی با نبشی کیفیت بالا برای پروژه خود انتخاب کنید.

وزن نبشی را بررسی کنید

یکی از نکات راهنمای خرید نبشی، بررسی وزن این محصول است. وزن نبشی با توجه به سایز و ابعاد نبشی مشخص می‌شود. این وزن را می‌توان در جدول وزن نبشی یا حتی جدول اشتال نبشی مشاهده کرد. این جدول می‌تواند به مشتریان کمک کند که بتوانند بهترین محصول را برای خود انتخاب کنند.

به غیر از همه این موارد گفته شده، قبل از خرید نبشی، باید مراجع قیمت‌گذاری را بررسی کنید. عوامل بسیار زیادی در قیمت نبشی تاثیر دارند؛ مانند: هزینه‌های حمل‌ونقل، قیمت ورق یا شمش فولادی به عنوان مواد اولیه، هزینه‌های انبارداری، هزینه تولید، میزان تورم و… همه این عوامل در قیمت نهایی این محصول تاثیرگذار هستند. بنابراین بهتر است به صورت مرتب قیمت روز نبشی را بررسی کنید تا بتوانید بهترین محصول را با متناسب‌ترین قیمت بخرید.

بیشتر بخوانید: فرق نبشی سبک و سنگین

مهم‌ترین نکات برای خرید نبشی با کیفیت کدام است؟

تمامی این نکات گفته شده مواردی بودند که باید قبل از خرید نبشی به آن دقت داشته باشید تا بتوانید یک محصول باکیفیت بخرید. باید سعی کنید، وزن، سایز، ابعاد، کیفیت و استاندارد نبشی را قبل از خرید بررسی کنید. دقت کنید که حتما به کارخانه تولیدکننده این محصول هم دقت داشته باشید. بعد از خرید نبشی هم باید به این موارد گفته شده دقت کنید:

  • تطبیق نبشی با فاکتور
  • تشخیص اصالت کالا و بررسی برگه کنترل کیفی
  • بررسی مشخصات ظاهری نبشی
  • تطبیق وزن نبشی با برگه باسکول
  • نحوه نگهداری از نبشی به صورت صحیح برای ماندگاری بالا

بعد از دریافت محصول باید مشخصات نبشی با اطلاعات درج شده در فاکتور را تطبیق دهید تا خیال خودتان راحت باشد که خرید درستی انجام داده‌اید. در صورت عدم مغایرت باید این موضوع را به فروشنده ابلاغ کنید.

برگه کنترل کیفی منظور همان آزمایش‌هایی است که روی این محصول در کارخانه انجام شده است. تمامی این آزمایش‌ها روی یک برگه باید روی محصول ارسال شده وجود داشته باشد و شما این موضوع را بررسی کنید. یادتان باشد که از نظر شکل ظاهری باید حتما این محصول را برسری کنید. نباید نبشی ارسال شده دچار زنگ زدگی شده باشد. همچنین نباید در طول حمل‌ونقل نبشی آسیب ببینید.

بعد از خرید نبشی، باید این محصولات را به صورت جداگانه در انبار نگهداری کنید. یعنی هر سایز از این محصول باید به صورت جداگانه و به بهترین صورت نگهداری شوند تا دوام بالایی داشته باشند. نبشی‌ها را روی یک سکو قرار دهید. اگر انبار مسقف نیست، باید این محصولات با روکش پوشانده شوند.

بیشتر بخوانید: تحمل بار نبشی

نحوه تشخیص نبشی پرسی

نبشی‌های پرسی با فابریک از نظر فرآیند تولید، شکل ظاهری و حتی قیمت تفاوت چندانی ندارند. این محصول از ورق‌های فولادی تولید می‌شود و شما از نظر شکل ظاهری به راحتی می‌توانید نبشی پرسی را تشخیص دهید. در نبشی پرسی ضخامت بال در تمام طول بال یکسان است و شما در زمان خرید متوجه این موضوع خواهید شد؛ یعنی این نوع نبشی‌ها معمولا در ضخامت‌های کمتری تولید می‌شود.

نحوه تشخیص نبشی فابریک

نبشی فابریک هم از نظر شکل ظاهری به راحتی می‌توانید تشخیص دهید. فقط کافیست نگاهی به ضخامت بال‌های این محصول داشته باشید. در این نوع نبشی‌ها ضخامت به سمت انتهای بال کمتر می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید به مقاله « تفاوت نبشی فابریک و پرسی در چیست؛ هرآنچه لازم است در این باره بدانید» در آهن آپ مراجعه کنید.

نبشی برندهای مختلف موجود در بازار را چگونه تشخیص دهیم؟

هرکدام از نبشی‌ها موجود در بازار فولاد از یک کارخانه تولیدکننده هستند و مشخصات، سایز و ابعادهای مختلفی دارند. برخی از این برندها معروف هستند و محصولات باکیفیت تولید می‌کنند. در ادامه روش تشخیص نبشی از برخی از برندهای مختلف را توضیح می‌دهیم. به طور کلی خرید هر نبشی از کارخانه تولید کننده که باشد، باید مشخصات مکانیکی، ترکیبات شیمیایی و کیفیت ظاهری محصول را بررسی کنید.

روی بندیل هر نبشی توسط کارخانه باید اطلاعاتی ثبت شده باشد تا نشان دهنده کیفیت محصول مورد نظر باشد:

  • نام و نشانی تولیدکننده
  • علامت تجاری کارخانه مورد نظر
  • شماره استاندارد ملی
  • شماره شناسایی
  • شماره بسته
  • وزن بر حسب کیلوگرم
  • طول شاخه
  • شماره گواهی نامه
  • شناسه نبشی
  • طول شاخه
  • تعداد بسته
  • وزن بسته‌ها و وزن محموله

از هر کارخانه‌ای که خرید دارید باید تمامی این موارد را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید : نبشی دم موشی چیست

روش تشخیص نبشی اصفهان

نبشی اصفهان یکی از برترین نبشی‌ها موجود در بازار فولاد است که کیفیت بسیار بالایی دارد. کارخانه نبشی اسپرال این محصول را در دو روش نبشی بال مساوی و بال نامساوی تولید می‌کند. عرض بال‌های نبشی‌های تولید شده در این کارخانه با هم متفاوت است و برای کاربردهای مختلفی قابل استفاده هستند. نبشی 4 اصفهان یکی از سبک‌ترین نبشی‌های موجود در بازار است که برای اتصال تیرآهن به ستون‌های باربر و حتی وصل کردن ستون به فونداسیون استفاده می‌شود.

تشخیص نبشی اسپیرال

نبشی‌های اسپیرال نوعی نبشی‌های بال نامساوی هستند که در سایزهای 2*20*20 تا 50*50*5 تولید می‌شوند. یکی از روش‌های تشخبص این نوع نبشی، دقیق بودن آن است. این محصولات به دلیل دقت در ابعاد و اندازه و استاندارد بالا، به عنوان یکی از دقیق‌ترین نبشی‌های موجود در بازار شناخته می‌شوند. این محصولات را می‌توان مطابق با نیاز مشتری در ابعاد خاصی برش داد.

روش تشخیص نبشی شکفته

نبشی شکفته یکی از نبشی‌های معروف در بازار فولاد است که در سایزهای 2.5 تا 12 مطابق استانداردهای بین المللی DIN EN10056,ISO657-5 تولید می‌شوند. یکی از راه‌های تشخیص این محصول این است که کیفیت بالا و قیمت متوسطی دارد. وزن نبشی شکفته سبک است و این باعث می‌شود که برای پروژه‌هایی که سبک وزن هستند، قابل استفاده باشد. در این نوع نبشی، ضخامت بال‌ها یکسان است و از این طریق می‌توانید متوجه شوید که نبشی شکفته را خریداری کرده‌اید.

تشخیص نبشی آریان

کارخانه آریان نبشی‌های تولید شده خود را در ضخامت 3 تا 12 میلی‌متر و شاخه‌های 6 و 12 متری تولید می‌کند. استانداردهای ملی و بین‌الملی برای تولید این نوع نبشی باعث شده که محصول این کارخانه کیفیت بسیار بالایی در بازار فولاد داشته باشد. وزن نبشی آریان فولاد استاندارد و مطابق با جدول اشتال است.

روش شناسایی نبشی ذوب

نبشی‌های ذوب آهن طول 12 متری دارند و با بالاترین کیفیت تولید می‌شوند. این کارخانه انواع نبشی بال مساوی سبک از سایز L40*40*4 تا L100*100*10 تولید می‌کند. محصولات این کارخانه مطابق با استانداردهای ملی شماره ISIRI 13968-1 و استاندارد اروپایی DIN EN 10056-2 و استاندارد روسی GOST 8510 تولید می‌شوند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت آهن در سال 1403

مراحل خرید نبشی از آهن آپ

بعد از انتخاب نبشی مورد نظر می‌توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان ما، لیست خرید خود را به ماابلاغ کنید. بعد از صدور پیش فاکتور از سوی ما، سفارش خود را تایید و مابقی مراحل خرید را طی می‌کنید. کیفیت نبشی ارسال شده از سمت آهن آپ برای ما اهمیت زیادی دارد. در صورت عدم مشکل یا عدم تطابق نبشی با محصول خریداری شده می‌توانید این مشکل را با کارشناسان فروش آهن آپ در میان بگذارید. حتی امکان عودت کالا و وجه پرداخت شده هم در این مجموعه امکان‌پذیر است. آهن آپ انواع مقاطع فولادی را با بهترین کیفیت و حتی مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. برای خرید انواع نبشی هم می‌توانید روی این مجموعه حساب کنید.

سخن پایانی

همان‌طور که گفته شد، نبشی آهنی یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی است که برای ساختمان‌سازی و حتی بسیاری از صنایع می‌توان از این محصول استفاده کرد. این مقاله راهنمای خرید نبشی بود. نکات خرید نبشی قبل از سفارش این محصول و حتی بعد از خرید می‌تواند به شما کمک کند که بتوانید بهترین نوع این محصول را مطابق با نیاز و پروژه خود خریداری کنید.

دقت کنید که قبل از خرید حتما به سایز، ابعاد، وزن نبشی، انواع نبشی و حتی کارخانه تولیدکننده این محصول دقت داشته باشید تا بتوانید بهترین نوع این محصول را بخرید. برای خرید انواع نبشی می‌توانید با شماره 0313803000 با کارشناسان آهن آپ در تماس باشید. کارشناسان ما شما را برای خرید خوب راهنمایی خواهند کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟ به غیر از این موارد گفته شده، موارد دیگری در مورد نکات خرید نبشی می‌دانید؟ اگر این طور است نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما و همراهان آهن آپ در میان بگذارید.

سوالات متداول

  • نکات خرید نبشی چیست؟

قبل از خرید به سایز، ابعاد، استاندارد، وزن نبشی و حتی کیفیت کارخانه تولیدکننده این محصول دقت داشته باشید.

  • چه نکاتی را بعد از خرید نبشی باید مد نظر داشته باشیم؟

تطبیق نبشی با فاکتور، تشخیص اصالت کالا، بررسی وزن نبشی و بررسی مشخصات ظاهری این محصول را باید بعد از خرید در نظر داشته باشید.

  • آیا نبشی را از کارخانه می‌توان به صورت شاخه‌ای خرید؟

خیر. تمامی کارخانه‌ها محصولات خود را به صورت بندیل می‌فروشند.

  • فرق نبشی فابریک و پرسی چیست؟

نبشی‌های فابریک به وسیله فرآیند نورد گرم تولید می‌شوند و نبشیهای پرسی به صورت پرس شدن ورق فولادی تهیه می‌شوند.

  • بهترین نبشیهای موجود در بازار فولاد کدام‌اند؟

نبشی اصفهان، شکفته مشهد، نبشی آریان و ذوب بهترین تولیدکنندگان نبشی در بازار فولاد هستند.

0
5/ 0 رای
امتـــیاز شمـــا بـه ایــن مقــاله
نظر شما چیست ، روی یکی کلیک کنید
بسیار عالی معمولی خوب نبود
دیدگاه کاربران و مشتریان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

ثبـت

آهن آپ خرید آنلاین آهن آلات
راه های ارتباطی جستجو